Servis plynových kotlů - zbytečná investice?

Nedělel18.06.2017

Pravidelný servis plynových kotlů. Většina lidí při zaslechnutí takového spojení si představí serií dalších nákladných poplatků, které zatíží už tak napjatý rozpočet jejich rodiny. A často se snaží této investici vyhnout, jako čert kříže. Je to zbytečná investice nebo ne? Podle čeho poznám zda to má smysl nebo ne? Pojďme si odpovědet na několik důležitých otázek, které nám napoví, jak se rozhodnout správně.

Co si pod tím představit?

Pod pojmem servis plynových kotlů rozumíme pravidelnou roční údržbu, vyčištění, seřízení a kontrolu všech bezpečnostních prvků plynového kotle, včetně kontroly tlaku plynu a koncetraci spalin a úniku (CO, CO2). Po každé servisní kontrole musí být vystaven servisní protokol.

Proč? Pro ty co nemají v lásce zákony, máme také velmi praktické vysvětlení. Každý spotřebič je stroj, který má zpravidla nárok občas na nějakou poruchu či závadu. Protože často běží nepřetržitě 24h denně, kdy se stará o náš komfort. Zákon schválnosti řiká, že se nám vždy něco pokazí v nejméně vhodnou chvilí. Ale i této schválnosti můžeme snadno předejít prohlidkou, která odhalí závadu nebo zda je vše v pořádku. Dalším důvodem jsou záruční podmíny. Ve kterých je často zakotveno, že při neprovedení pravidelních servisních prohlídek zaniká prodloužená záruka. Posledním a nejdůležitějším faktorem je bezpečnost. Je třeba si uvědomit, že se jedná o plynový spotřebič a jeho vážná porucha může mít za následeky i lidské životy. Každý rok zemře na otravu CO několik set lidí. O této otravě jsme psali již minule: http://bit.ly/2sHzemX

Kdo může servis provádět?

V přechozí otázce jsme se dozvěděli o nutnosti z hlediska bezpečnosti. Proto je zcela zásadní, že takovou servisní prohlídku může vykonávat pouze patřičná osoba s dostatkem zkušeností a všemi oprávněními, které dovoluji zásah do takového spotřebiče. Další nutnou podmínkou a to zejména pro záruční podmínky je, aby měl takový servisní technik pověření přímo od výrobce nebo dovozce. Ne, že by ten kotel nemohl rozmontovat, kde jaký ,,Franta”, ale v případě reklamace se zjištuje, zda byl zásah proveden pověřenou a řádně proškolenou osobou, která má uzavřenou servisní smlouvu s daným výrobcem nebo dovozcem.

Kolik to stojí a kdy?

Cena bude velmi rozhodující při zvažování servisní prohlídky, ale nemusíte se bát. V zavislosti na regionu a typu zařízení se většinou pohybuje cenová hladina od několika stovek až do dvou tisíc. A to při zvážení všech rizik, ceny náhradních dílů, které můžete dostat zdarma během prodloužené záruky určitě stojí. Kdy? Zpravidla to bývá vždy po roce provozu, po skončení topné sezóny nebo nejlépe před jejím začátkem, protože ze zkušenosti víme, že před začátkem sezóny telefon nepřestává zvonit.

Jak si zajistím servis?

Poslední otázkou při zvažování servisu jistě bude, jak si takový servis zajistím a hlavně kde. Většina firem či osob, které Vám spotřebič namontovali Vám vždy předají kontakt na osobu, která Vám spotřebič uvede do provozu a vystaví zápis. Zpravidla se taková osoba následně vždy stará o servis. Nebo můžete kontakty nalézt na stránce výrobce spotřebiče, kde je vždy uvedena servisní síť nebo rovnou poptávkový formulář.

 

Servisní tým Reacon corporation

 


logo reacon

Rodinná firma s dlouholetou
tradicí a praxí v oboru.

Navigace
Úvod O nás Produkty Služby Podpora Blog Ke stažení Kontakt
Údaje o společnosti

Reacon corporation s.r.o.

Mlýnská 326/13, 602 00 Brno

IČ: 04993454
DIČ: CZ04993454

info@reacon.cz

KontaktY

obchod@reacon.cz
+420 724 582 400

montaz@reacon.cz
+420 602 346 289

servis@reacon.cz
+420 602 346 289